sparkliing

Alla inlägg den 28 oktober 2010

Av Samira - 28 oktober 2010 21:14

Jag sitter och tittar på Rosa bandet - galan nu.
Jag gråter. Jag hoppas. Jag sörjer för dom som drabbats,
och dom som tveklöst kommer att drabbas.

Min mormor dog i bröstcancer.
Min mammas mor förlorade kampen mot bröstcancern.
Det slog mig plötsligt;
Kommer mamma drabbas? Kommer min lillasyster drabbas?
Kommer Jag drabbas? Kommer min moster drabbas? Kommer min kusin drabbas?
Kommer mina blivande barn drabbas?
Vi har det i släkten.


  

Var nionde kvinna drabbas någon gång i livet av bröstcancer.
I Sverige dör 4 kvinnor om Dagen i bröstcancer.

förstår ni inte? tillåt inte det här att vara "vardag".
det behöver inte vara såhär. ni kanske tänker "ääh", och struntar
i att ge ett bidrag. men, i min familj finns anlaget.
hur är det med din familj?
Försök ta reda på lite mer om det, så kanske du ändrar dig.

Bröstcancern drabbar inte bara kvinnan, den drabbar
alla i hennes närhet.

Jag för min del, jag fortsätter leva på hoppet.
För det är det sista som överger människan.


think twice. :* <3



Ovido - Quiz & Flashcards