sparkliing

Alla inlägg under juli 2011

Av Samira - 21 juli 2011 18:52

Min värsta mardröm är att förlora mig själv någonstans på vägen.
Förlora Vem jag är.
Vi lever i ett så sjukt samhälle idag, Vi tar oss liksom aldrig tiden
att vara för oss själva, och ha ett Eget liv.
Vi lovar alltid bort oss till allt & alla, både medvetet och omedvetet.
Vi ska alltid finnas där, för andra.
Vi ska finnas där för arbete/arbetsgivare,
Vi ska finnas där för pojk/flickvän,
Vi ska finnas där för familjen, etc etc...
Men, Jag själv då?
Om jag tänker på mig själv för en endaste kväll, är jag egoistisk då?
Sviker jag folk då?
Förlorar man förtroendet för mig?
Är jag en dålig människa för att jag vill ha,
nästan rent ut av Kräver tid för mig själv, och bara mig själv.
Det känns som det. Skuldkänslorna blir enorma.
Och det är inte kul... Men sånt är livet, I guess.
Man kommer aldrig kunna vara tillräcklig.
Alltid gör eller säger man något fel.
Så är det bara.


Jag tänker iallafall inte vara en i mängden.
Jag må vara dålig, dum, egoistisk eller en svikare,
men ikväll tänker jag fanemej Bara lägga tiden på Mig själv.
Dom som inte kan ta det eller blir upprörda över det, - sucks to be you.
sorry.


Jaha, nähe, nog med det "deppiga" nu.
Jag tror att helgen som kommer kommer bli aawesome. :)
Imorgon bitti ska min bil lämnas in på verkstan för o typ byta olja helt och sånt,
sen åker jag väl in till Flen o äter med F och busungarna,
Sen bär det iväg till Eskilstuna för att fira och festa med Jojjs & gänget :)
Looking forward to it as heell! Lördagen kommer bli lika grym den,
Jag tänkte börja med att vara bakis. Sen beger jag mig till Katrineholm
för o röja helvete med Malin, Caisa och förhoppningsvis Agnes! :)
Det ska bli så grymt jävla härligt!!
Söndagen bjuder på lite mer bakis-het, sen ska jag sjunga med Sofia
på campingen, på en gudstjänst. :)


Tills dess hörrni, Don't lose who you are.
Det gynnar ingen i slutändan.



lyssna gärna ordentligt på texten.

Av Samira - 19 juli 2011 02:33

You're everything I thought you never were
And nothing like I thought you could have been
But still you live inside of me
So tell me how is that

You're the only one I wish I could forget
The only one I love to not forgive
And thought you break my heart
You're the only one

And though there are times when I hate you
Cause I can't erase the times that you hurt me
And put tears on my face
And even now while I hate you its pains me to say
I know I'll be there at the end of the day

I don't wanna be without you babe
I don't want a broken heart
Don't wanna take a breath without you babe
I don't want to play that part
I know that I love you but let me just say
I don't wanna love you in no kinda way, no no
I don't want a broken heart
And I don't want to play the broken-hearted girl no no
No broken-hearted girl
I'm no broken-hearted girl

There's something that I feel I need to say
But up 'til now I've always been afraid
That you would never come around
And still I wanna put this out
You say you got the most respect for me
But sometimes I feel you're not deserving of me
And still you're in my heart
But you're the only one

And yes there are times when I hate you
But I don't complain
Cause I've been afraid that you would walk away
Oh but now I don't hate you I'm happy to say
That I will be there at the end of the day

I don't wanna be without you babe
I don't want a broken heart
Don't wanna take a breath without you baby
I don't want to play that part
I know that I love you but let me just say
I don't wanna love you in no kinda way, no no
I don't want a broken heart
I don't want to play the broken-hearted girl
No, no, no broken-hearted girl

Now I'm at a place I thought I'd never be, ooh
I'm living in a world that's all about you and me, mmm yeah
Ain't gotta be afraid, my broken heart is free
To spread my wings and fly away, away with you,
Yeah yeah yeah, oh ohh...

I don't wanna be without my baby
I don't want a broken heart
Don't wanna to take a breath without my baby
I don't want to play that part
I know that I love you but let me just say
I don't wanna love you in no kinda way, no no
I don't want a broken heart
I don't want to play the broken-hearted girl
No, no, no broken-hearted girl
Broken-hearted girl, no, no
No broken-hearted girl
No broken-hearted girl



Alltså, Beyoncé's texter lyckas alltid pricka rätt på mina känslor...
Fantastisk kvinna det där. Y
Enjoy.


Av Samira - 6 juli 2011 12:45

Jag är i en såndär svacka just nu där inte mycket alls
går som jag vill...
Foten är dummare än nånsin förut, och förstör
både mina jobbmöjligheter och mitt humör...
Ekonomin är botten och jag måste hinna spara ihop
typ 20.000, om inte mer, tills den 7e Januari...
Har 10.000:- till själva volontärgrejen,
men sen tillkommer ju Vaccin ca 4000:- , flygbiljetter säkert minst 6000:-
och sen Visum, gud vet vad det kostar... Och fösäkringar osv.
Sen ska man ju leva där också...


Sen blir jag så sjuukt irriterad/ledsen på folk...
Folk som ska föreställa vara någons bästa vänner,
folk som alltid funnits där för en som helt plötsligt inte finns där längre.
Folk som vänder kappan efter vinden.
Blir mest ledsen. Ingenting går som jag vill.
Blir så besviken på mig själv...


Och så saknar jag gammelmorfar. Åh vad jag saknar honom.
Snart 4 ½ månad sedan du försvann ifrån oss...   



Saknar Nicklas också... Så himla mycket. :(
Den 7e Augusti är det 2 år sen du slets iväg från oss
med sådan våldsam kraft.
Naturens krafter... Usch.
 




På lördag ska jag börja joba igen också...
Vet att jag egentligen inte kan eller borde det,
men jag vet också hur mycket dom behöver mig på jobbet..
Fick nyss ett samtal där dom ringde o frågade hur jag mår och när jag
kommer tillbaka.. Gaah.. Måste hjälpa till.
Blir galen av o bara göra ingenting o veta hur mycket dom sliter.
Plus att jag behöver pengarna. Varenda litet öre behöver jag!


Näe, den här veckan är ingen höjdarvecka.
Lingonvecka har jag också. Grädden på moset liksom.



Dust in the wind, All we are is dust in the wind.


http://open.spotify.com/track/1HCMzyX0TbLFLXQmtPD4J0


Lyssna gärna på min favoritlåt just nu!



Peace out.


 
Ovido - Quiz & Flashcards