sparkliing

Alla inlägg under november 2011

Av Samira - 30 november 2011 13:10

Åh, jag har haft några helt underbara dagar den senaste veckan!
I lördags hade jag och Jessica äntligen vårat efterlängtade födelsedagsparty på Amazon.
Det blev grymt lyckat, även om det blev lite för mycket av det goda för min del
och jag inte mådde sådär jättebra det kommande dygnet. Som säkert de flesta av er
vet så har jag införskaffat mig ett nytt smeknamn. Vilket jag inte tänker nämna, utifall någon av
er mot alla odds skulle ha missat det.
Jag hade iallafall riiktigt kul. Dansade tydligen på bordet, hoppade upp gränsle över folk på dansgolvet
och sprang runt med en champagneflaska i högsta hugg.
Nämnde jag att jag hade riktigt jävla kul?
Middagen var dessutom awesome, fan vad jag älskar att folk vågar bjuda lite på sig själva ibland.
Fick massa fina presenter också, av underbara människor.
Tusen tack till alla er som kom och firade mig och jessica i lördags. Ni är bäst!
     


Igår fyllde jag åår, dagen började med att jag fick present och frukost på sängen av mamma
och lillasyster. Värsta mys var det. <3
Sedan åkte jag och lilsis' in till Etuna och "shoppade" lite, sen mötte vi upp Jojjs,
och sedan blev jag bjuden på mat av Isagel på Ming Palace :) hihi.
När jag kom hem fikade jag och pappa med goda bakelser och fikabröd, och så fick jag blomma
och pengar! Toppendag med andra ord. Y
På söndag kommer det lite mer folk och firar mig, och så blir det lite tårta och sånt. mysmys.

Tills dess blir det lite jobb, lite luciamusik, lite mer jobb på krogen i helgen och
allmänt chill tror jag! Är ju sjuk igen, som vanligt. Kan ha något att göra med att jag blev
invigd på jobbet på Brasserie Le Grand i Fredags, och fick en hink med kallt vatten över mig i baren.
Välkommen i gänget, fick jag höra. Haha :)


Peace out!

Av Samira - 24 november 2011 00:21

Alltså, fy vilken hemsk dag om jag tänker efter.
Onsdagar är ju värdelösa.
Enda dagen jag inte har något att göra, så jag har pluggat hela dagen.
Och eftersom jag bara setat hemma så har jag haft en HEMSK mat-upplevelse dag!
Usch vad jag skäms nu!
Jag har ätit äggmacka med majonäs. En halv pizza. Typ 3 glas coca cola. 18 pepparkakor. 3 mockarutor. En daim. 5 stycken chips.
VAFAN liksom!? Nej, det här är VERKLIGEN inte okej! VERKLIGEN inte!!!
Imorgon bitti är det jag som kör ett hemma-träningspass innan jag går upp och jobbar!
Hur fan hade jag tänkt att jag skulle komma i min fest-klänning på lördag liksom?
Nej fy. Såhär kan vi inte ha det. Vad hände, liksom? Jag är ju inte ens speciellt deppig?
Jag måste ha ätit av tristess. Inte okej. Inte okej på långa vägar.
Måste hitta något att göra på Onsdagar! HJÄLP MIG!
Jag mår illa. Hur kan jag göra såhär mot mig själv? Aldrig mer.
:'( :'( :'(

GODNATT!

Av Samira - 17 november 2011 21:44

Ja, jag tror faktiskt att lycka har blivit lite underskattat på senare tid.
Man glömmer att riktigt känna efter hur lycklig man faktiskt är, när man väl är lycklig.
Det är nästan som att man tar det för givet.
Just nu är jag så himla lycklig. Verkligen jättelycklig. Av många olika anledningar!
En anledning är att jag imorgon ska få se och höra Veronica Maggio på mitt jobb-pass i baren på Lokomotivet.
Otroligt uppskattat! Det är inte alla som har den förmånen att få "gratis"konserter med
artister man faktiskt tycker om. :) älskar bartenderyrket.
En annan anledning är Måndagen den 21a November, den dagen ser jag verkligen fram emot.
Ska till Stockholm då, säger inte varför ännu.
En annan anledning är att jag är med och sjunger mycket advent,- och lucia sånger nu.
Dels med min egen kör, och dels så är jag med och hjälper till att leda mini, barn- och ungdomskören
här i Malmköping, och ska sjunga och spela med dom vid några tillfällen,
samt att jag är med i Luciatåget i kyrkan och sjunger stämmor, och för allt detta får jag betalt!
Det är ju underbart.
En annan anledning till att jag är lycklig just nu är att det bara är 9 dagar kvar till
Mitt och Jessicas party på Amazon, soooom jag längtar!! Kommer bli awesome!
Och så fyller jag ju år snart också, mysigt :)
Och snart är det jul!
Och jag är singel, och kan göra vad jag vill.
Alltså, jag kan inte hitta någon som helst anledning till att Inte vara lycklig just nu.
Allt går så jäkla bra! I'm loving it!

Nu blir det glögg, pepparkakor & filmtajm i sängen :)
 


Pussspuuuuss! :* <3

Av Samira - 14 november 2011 22:46

Hur vet man när man bryr sig för mycket och ska sluta bry sig,
eller när man ska bry sig mer..?
Hur jag än verkar göra iallafall så blir det bara fel.
Blir helt yr...
Vill bara att det ska bli Måndag. (Om en vecka alltså)
Och då ska jag fan bli religiös för en dag och be till gud.

Jag behöver det. Snälla låt det gå vägen.

Nu blir det chips med dip och coca cola i sängen framför Criminal Minds.
Jag skiteri. Måndag, so what. Tröstäter man så gills det ändå inte!

Peace.

 


Av Samira - 11 november 2011 16:38

Alltså åh, vilken bra dag!
I förmiddags åkte jag och pappa in till Eskilstuna, där han tatuerade sig på Blue Lotus.
(Som för övrigt är världens bästa studio, i många avseenden.)
Riktigt snygg blev tatueringen!


    


Efter han hade tatuerat sig så åkte vi och åt lunch på Akropolis, det var muuums.
Sedan gick vi till Din sko, för att jag skulle kolla om mina skor som jag velat ha ett tag nu
fanns där, i min storlek. Och det gjorde dom. PLUS att det var Rea på dom, OCH halva reapriset!
Så istället för 400:- kostade dom nu 150 spänn. Snacka om glad tjej!!
 
Köpte även ett par gosiga fingervantar. :) Hihi.


Körde pappas bil hem, och det är ju jäävligt soft med farthållare..
Tusen gånger skönare för min trasiga fot, som inte gillar att sitta fast i det
där läget på gaspedalen! Så det var nice.


Nu är jag hemma, ska snart traska upp till mamma där jag har min boxningssäck,
och boxa av mig lite träningsvärk från boxningspasset på F&S i Tisdags, haha.
Efter det blir det middag med mamsen, följt av Idol och några cider på det.

Just ja, jag är väldans glad också, för egentligen så var det ju min sista dag idag,
på Naturkunskaps B-kursen, distans. Men eftersom jag inte är klar med mina uppgifter
så skulle jag fått IG på hela kursen, MEN eftersom det finns underbara människor
så fick jag förlänga kursen med 2 veckor. Lovely. Då hinner jag bli klar!


Toppendag. Toppenkväll. Lycklig tjej.
Mamma & Pappa.
Y



Peace!

Av Samira - 7 november 2011 15:49



Denna är till dig, ditt svin.

Mr. know it all, well ya
You think you know it all, But ya
Don't know a thing at all, Ain't it
Ain't it something y'all
When somebody tells you something bout you
Think that they know you more than you do
So you take it down another pill to swallow

Mr. bring me down, well ya
You like to bring me down, don't ya
But I ain't laying down baby
I ain't going down
Can't nobody tell me how it's gonna be
Nobody gonna make a fool out of me baby
You should know that I lead not follow

[Chorus]
Oh you think that you know me, know me
That's why I'm leaving you lonely, lonely
Cause baby you don't know a thing about me
You don't know a thing about me

You ain't got the right to tell me
When and where to go, no right to tell me
Acting like you own me lately
Yet baby you don't know a thing about me
You don't know a thing about me.

Mr. play your games
Only got yourself to blame
When you want me back again
But I ain't falling back again
Cause I'm living my truth without your lies
Let's be clear baby this is goodbye
I ain't coming back tomorrow

[Chorus]
Oh you think that you know me, know me
That's why I'm leaving you lonely, lonely
Cause baby you don't know a thing about me
You don't know a thing about me

You ain't got the right to tell me
When and where to go, no right to tell me
Acting like you own me lately
Yet baby you don't know a thing about me
You don't know a thing about me

[Bridge]
So what you've got the world at your feet
And you know everything about everything
But you don't
You still think I'm coming back but baby you'll see

[Chorus]
Oh you think that you know me, know me
That's why I'm leaving you lonely, lonely
Cause baby you don't know a thing about me
You don't know a thing about me

You ain't got the right to tell me
When and where to go, no right to tell me
Acting like you own me lately
Yet baby you don't know a thing about me
You don't know a thing about me

Mr. know it all, well ya
You think you know it all
But ya don't know a thing at all, and yet
Yet baby you don't know a thing about me
You don't know a thing about me.




Fuck. You.

Ovido - Quiz & Flashcards