sparkliing

Alla inlägg under november 2010

Av Samira - 29 november 2010 07:21

Nej det är ingen vanlig dag,
för det är Samiras födelsedag, Hurra Hurra HURRA! :D
muhahhaha. 21 år liksom. rullator nästa !

Haha sov hos mamma inatt, men Jag, mamma och Isa
kunde liksom inte somna.. Jag och sis låg bara o fnittrade,
så 23.40 bestämde vi oss för att gå ner o dricka oboy
och äta rostade mackor. :) höhö. Isa gjorde värsta mysigt <3

Sen imorrse fick jag frukost på sängen av mami och sis'
och min ISKROSS-MASKIN som jag önskat mig av mami! :D <3
iiih! gladis. ^^

Nu ska jag åka till skolan och jobba. :)
fett tröött dock.
men ikväll blire lite fika med nära och nära.


Ha en bra dag vettja! :D


PUUUUUUSS :* <3

Av Samira - 28 november 2010 12:56

mmm, en riktig födelsedags-helg är det här!
I Fredags firade jag min kommande födelsedag,
tillsammans med en massa underbara vänner och nära och kära!
Bjöd på lite fördrinkar, mat och vin, sen blev det tåårta! <3
Fick jättefina presenter!


Presentkort på Gina Tricot för 200:-
Presentkort på Gina Tricot för 450:-
Presentkort på Systemet för 150:-
Två cocktailglas och en Martini Bianco
En glöggflaska.
Bäääst! :D Tack allihopa. <3


Sen blev det utgång med Jojjs och Mickis ;)
Var gryyymt. Hihi, sov dock inte hemma hos Jojjs som det var sagt.. (a)
Sov hos underbara G ;D


Igår var det kalaas hos Elaine, som fyllt år. :D Väldigt trevligt!!


Och idaag fyller min bästaste Jessy 20 år! <3
Bolags-myndig och allt! helt fantastiskt. ;)
Grattis hjärtat, älskar dig. Y

Nu ska jag strax iväg till kyrkan och ha adventskonsert, :)
Jag & Jeja har solon också. :O späännande! men det går nog braa. :) hihi.


Hörrni! Imorgon fyller jag åår! ;)
Fått min älskade adventskalender från The Body Shop
med en massa fantastiska produkter i i födelsedagspresent
av min älskade papi också! Lovely! TACK PAPPA! :D <3



Månadens låt: September - Mikrofonkåt. Y







PUSSPUUUUUUUSS! :* <3


Av Samira - 23 november 2010 16:54


mamma. Y



ska bli sjukt skönt o boxas ikväll igen.
blev ju inget förra tisdagen, eftersom jag hade influensa.
Men nu är jag sjuukt pepp! :)
tänker köra slut på mig så att det skriker om det.
btw, jessica andersson är världens bästa vän. Y

I helgen blir det girls night! ;D
Fyller snart år, så på Fredag har jag en liten tjejkväll
för speciellt utvalda flickor. :) det blir fördrink, middag
och sen en liten överraskning. ;D
Sen på lördagen är jag själv bjuden på födelsedagskalas. :)
och på Söndag är det adventskonsert med kören,
plus att Jessy fyller 20! :D fullproppad helg, yesbox.


nu ska jag äta glass.
för det får man om man ska träna sen, haha. :)

  

PUUUUUUSS :* <3

Av Samira - 21 november 2010 21:37

Jag satt och tittade på Ensam mamma söker förut med mami,
och det sög till lite i magen sådär när man såg hur pojkarna
uppvaktade kvinnorna med middag, massage, skumbad med levande ljus
och varma ord och känslor. mjo, kände verkligen ett styng av avundsjuka
kan jag säga. Jag vill också dela de kalla vinterkvällarna med någon.
Någon som talar om för mig hur vacker jag är, när jag har otvättat hår
och gårdagens smink på mig. Någon som håller mig i sin famn och
bara uttrycker värme och trygghet. Jag vill. v
Men så är det ju alltid. Man vill alltid ha det man inte har.


dagen har iallafall varit trevlig. :) var i etuna med jessy-babe
och såg harry potter på bio minsann.
( och jag kan verkligen inte förstå hur så många kan tycka att han är snygg ? )


imorgon blir det jobb.
tänkte köra lite kondition och styrka följt av lite hinderbanor osv
med barnen på idrottslektionerna.
Jovisst sörrni! Kan ni tänka er mig som idrottslärare? ;) Haha.
vilken syn. jaja, dom ska väl också få ha roligt.



I veckan måste jag verkligen ta tag i städning av mitt rum också,
det ser ju förjäävligt ut. trivs inte med att ha det såhär,
jag får liksom lite magknip, och vill bara att allt ska vara rent, och snyggt,
hela tiden! helst ska det fixas av sig självt också.



nu blir det duschen.


PUUUUSSPUSS :* <3




Av Samira - 15 november 2010 22:15

ohhh, så grymt frustrerande!
I helgen var det Magaluf reunion kryssning, som jag taggat som faaaan inför!
Lyckades dessutom få med mig Malin på resan.
Har känt mig lite halv-risig hela veckan innan,
men kämpat emot det och verkligen vägrat att bli sjuk.
Och så fort vi sätter foten på båten och börjar ta våran första cider så känner jag det. helvete. inte nu.
Började må illa, få lite huvudvärk och känna mig allmänt seg.
Sen blev det inte bättre av att det gungade som faan på den där båten.
Försökte iallafall kämpa och hålla mig uppe, och tog tillochmed ett glas vitt
till maten. meen, vid halv 11 mådde jag skit och vi fick gå och lägga oss, haha.
Vi tänkte att äh, det är säkert övergående, och vi har ju imorgon
på oss att ösa istället! Men icke sa nicke. Försökte verkligen. Tog tabletter, vi gjorde oss iordning och tog varsin cider. Gick ner till baren och tog oss en smirnoff.
Och jag försökte verkligen. Kämpade verkligen. Men vid halv 11 ungefär gick det inte mer. Fick springa upp och krama porslinsguden. Och vid 11 så låg man i sängen igen och sov, ända tills vi kom fram till Sthlm igen på Söndag-morgonen.
Kul helg. Tycker så jäävla synd om Malin som följde med mig!
Har så sjukt dåligt samvete! Förlåt Malin!! :'( <3


Skulle dessutom börjat mitt deltids-vikariat i skolan idag,
men det sket sig ju också. pinsamt.


Så nu äre bara till o försöka kurera sig snabbt som attan,
så att man kan get back in the game igen liksom.

Hur vet jag om jag har influensa?

Om du får mycket plötsliga symptom som:

  • Huvudvärk.
  • Svår torrhosta.
  • Feber omkring 38-40 grader.
  • Ömmande muskler och leder samt bröstsmärtor.
  • Dålig aptit.
  • Trötthet och svaghet.
  • Rinnande näsa och ont i halsen.
  • Frossa och frysningar.
  • Orolig mage, antingen kräkningar eller diarré.


    Svår huvudvärk, Ja.
    Svår torrhosta, Nej.
    Feber, Vet ej, tappat bort min termometer.
    Ömmande muskler, leder och bröstsmärtor, somfan.
    Samt grymt svåra ryggsmärtor.
    Dålig aptit, Ja.
    Trötthet & Svaghet, Ja.
    Rinnande näsa och ont i halsen, Nej.
    Låter bara som en kråka, men har ju inte ont.
    Frossa och frysningar, Ja.
    Orolig mage & kräkningar, Ja.
    eller asså, jag är ju konstant illamående men har
    bara spytt två gånger.
    Diarré, Nej.


    Vad tror ni? Äre influensa, eller nåt annat liknande?



    PUUUSS. :* <3
    Eller ah, vi skippar det, så ni inte blir smittade, haha :)

Av Samira - 12 november 2010 08:10

wooh, nu sitter jag här och försöker vakna till liv
och tagga till lite. Är lite svårt just nu, man är ju lite trött och sådär,
men det vänder nog snart! ;)
Ska hoppa in i duschen nu, sen göra mig iordning lite och
åka iväg och hämta Malin i Vingåker.

Ska bli så sjuukt kul med en 40 timmars, fylld med maassa party,
återföreningar, a lots of love och en jävla massa dans! ;D <3


    
(old pics)

tar med mig min malin ringqvist, <3 känns superduper!
ja, det här kommer bli bra, det känner jag.

Önska oss lycka till ;)
Och ha en trevlig helg ni med!


PUUUUUUUUUUUSSPUUUUSSS :* <3
tonigh't gonna be a good night.

Av Samira - 10 november 2010 22:02

jorå, nu kommer jag ha lite fullt upp de nästkommande
dagarna, så jag uppdaterar lite nu istället!

Imorgon bitti/förmiddag: Jobba. (lärare i Dunkers skola)
Imorgon eftermiddag: åka till Flen och träffa jobbcoachen.
Imorgon eftermiddag liite senare: sjunga i kören.
Imorgon kväll: Lilsis' sover här. <3

Fredag morgon: Åka och hämta Malin i Vingåker
Fredag mitt på dagen: Åka till Sthlm med Malin
Fredag eftermiddag: 40-timmars PARTY-KRYSSNING till Riga med M/S Romantika!
Fredag kväll: Ösa som aldrig förr med hela gamla Magaluf-gänget och Malin! <3

Lördag mitt på dagen: Må skit.
Lördagkväll: Gå på't igen och ösa som aldrig förr.

Söndag morgon: Må ännu mera skit.
Söndag eftermiddag: Komma hem och däcka i sängen.


Ha en riktigt trevlig helg, homies! <3 Det tänker jag ha!


  



PUSSPUSSPUUUUSS :* <3

Av Samira - 9 november 2010 09:44

sugigt väder.
soon kommer snön. I can liksom feel it.

Nu ska jag följa med lillsyrran och Micke till sjukhuset i Etuna,
för Isa ska "operera" som hon så fint kallar det, bort sin leverfläck. :P
Det blir spännande. Sen lunchar vi nog i stan,
och jag kan passa på o hämta upp min balklänning som är klar och uppsydd
nuu, hihi. :) Blev så glad sist jag var där, för hon bara "Du måste ha gått ner i vikt!"
Så hon fick SY IN den ännu mer också! Finns ingenting som kan göra en flicka så lycklig som dom ljuva orden, haha.

Ikväll blire boxning med Jessy, as usual. :) <3
Sen när man kommer hem så blir det precis lagom att hoppa in i duschen,
för att sen titta på "Barskolan" på Tv. ^^ Det äger.


btw, GRATTIS till Toffe som inte fyller riiktigt bolagsmyndig idag,
men nästan. ;) Höhö. :D

Ha en bra dag allihopa!


Pusspuuuuss :* <3

Ovido - Quiz & Flashcards