sparkliing

Alla inlägg under oktober 2011

Av Samira - 30 oktober 2011 20:08

Eftersom jag har fler än En bästa vän, så blir detta ett ganska långt inlägg!
Här kommer de alla 3, utan inbördes ordning. Y



vad har hon för hårfärg just nu? Blond
brukar hon färga håret? Nae!
vilka färger har hon haft? Blondt och Brunt.
vad har hon för parfym? Yves Rocher Fraise Strawberry, fast den är nog slut nu!
vad brukar hon använda för smink? Puder, kajal & mascara, typ!
vad är erat första minne? Ehm, Luciatåget 2004!
vart bor hon? i Flen :D Orrö typ :)
är du avundsjuk på henne? Hm naae det tror jag inte, haha! Eller jo, på hennes kropp!

vad heter hennes syskon? Therese :)
när träffades ni senast? I Fredags!
hur träffades ni? Luciatåget 2004 ;)
vad går hon i för sporter? Boxning just nu, annars fotboll!
vad brukar hon göra på helgerna? Festa, vara med mig, vara med andra kompisar, vara i Norrköping hos sin mamma eller jobba :P
har ni kramats? Haha jaa.
har ni pussats? Nej
brukar ni säga att ni älskar varandra? Jadå :)
har hon fräknar? Nope!
har ni kollat på film någon gång? "Saru? På, på, PÅ en låda! iiiiiiiiiii en låda!" Haha klart vi har kollat på film :P
har ni bråkat någon gång? En gång typ.
har ni sovit i samma säng? Jaapp.
har ni skrattat tills ni gråtit? Hahahaha, ooh ja!
har du sett henne gråta? Ja..
vad gjorde du då? Krama och försökte trösta såklart.
har hon sett dig gråta? Ja, det har hon nog.
vad ska ni göra i sommar? hehehehe. festa? :) sola? shoppa? ALLT! :D
hur länge har ni varit kompisar? Riktigt bra kompisar har vi varit i 6 år!
har hon svikit dig någon gång? På sätt och vis, men det är glömt nu :) 
har ni pratat i telefonen någon gång? Men jaa. :O
kommer ni vara kompisar om 10 år? Det hoppas jag verkligen!
älskar du henne? Väldigt mycket.
och sist, vad heter din bästa vän? Anna Jessica Andersson.
 





vad har hon för hårfärg just nu? Brun-rött skulle jag nog vilja kalla det! :)
brukar hon färga håret? Japp!
vilka färger har hon haft? Brunt, rött, Svart, Cendré, Brun-rött, Lite rosa tror jag.. o så :D
vad har hon för parfym? Jag vet faktiskt inte :O
vad brukar hon använda för smink? Inte så mycket till vardags, men på fest typ Kajal, mascara, ögonskugga, rouge... jaa. Typ det, tror jag :P 
vad är erat första minne? OJ! Ehm.. Det vettetusan faktiskt. Har känt varandra så länge så jag minns fan inte, haha!
vart bor hon? På Stenkvistavägen 21 i Eskilstuna, men snart i Tullinge i Sthlm!
är du avundsjuk på henne? Naej, när det går bra för henne så blir jag bara glad :)

vad heter hennes syskon? Mimmi, Markus & Mattias.
när träffades ni senast? Igår!
hur träffades ni? I skolan, på högstadiet.
vad går hon i för sporter? Ingen speciell sport, men hon tränar mycket hemma, vilket jag är jättestolt över! :)
vad brukar hon göra på helgerna? Mysa med sin pojkvän som kommer hem då, festa, spela Sims eller vara med sin familj :D
har ni kramats? Nej? Men joo, tusentals gånger.
har ni pussats? Jaa
brukar ni säga att ni älskar varandra? Ja ibland så :)
har hon fräknar? Näej.
har ni kollat på film någon gång? Jaarå :)
har ni bråkat någon gång? Nej, aldrig :O
har ni sovit i samma säng? Jaa :)
har ni skrattat tills ni gråtit? Massor med gånger! :')
har du sett henne gråta? Ja, det har jag.
vad gjorde du då? Talade om för henne att det hon var ledsen över inte var hennes fel, att hon inte kan vara Alla till lags, kramade om henne och försökte trösta.
har hon sett dig gråta? Det har hon säkert... Tror jag? :O 
vad ska ni göra i sommar? Vi ska göra Sthlm osäkert, gå på bio, festa, och maassa massa mer!
hur länge har ni varit kompisar? 9 ½ år.
har hon svikit dig någon gång? Nej, aldrig.
har ni pratat i telefonen någon gång? Ofcourse.
kommer ni vara kompisar om 10 år? Klart vi kommer!
älskar du henne? Jag älskar henne massor.
och sist, vad heter din bästa vän? Johanna Nordén Börjesson.
 





vad har hon för hårfärg just nu? Rött!
brukar hon färga håret? Jajjamensan :)
vilka färger har hon haft? Rött, svart och blondt, vad jag vet!
vad har hon för parfym? Vet ej :O
vad brukar hon använda för smink? Eyeliner och mascara :)
vad är erat första minne? Alltså.. Jobbet på campingen, och alla galna dagar och kvällar där, år 2010.
vart bor hon? Mittemot star pizzerian här i Malmköping, hihi!
är du avundsjuk på henne? Näe, bara lite på hennes goda matlagnings/bak-kunskaper! :)

vad heter hennes syskon? Jenny och Linda.
när träffades ni senast? Hmhm, typ 1 ½ vecka sen tror jag!
hur träffades ni? På jobbet förra sommaren :)
vad går hon i för sporter? Ingen.
vad brukar hon göra på helgerna? Antingen flänga runt i hela Sverige typ, vara med sin familj, baka, eller vara med kompisar :)
har ni kramats? Självklaart.
har ni pussats? Ja!
brukar ni säga att ni älskar varandra? Inte jätteofta, men det händer :)
har hon fräknar? Nej.
har ni kollat på film någon gång? Tror fan inte det.
har ni bråkat någon gång? Näe :)
har ni sovit i samma säng? Jaao.
har ni skrattat tills ni gråtit? Haha, ja, jaa, och JAAA! :D
har du sett henne gråta? Ja.
vad gjorde du då? Kramade om henne massamassa.
har hon sett dig gråta? Antagligen, sån crybaby som jag är, haha. 
vad ska ni göra i sommar? Förhoppningsvis åka iväg nånstans, antingen till Norge och jobba eller till något varmare ställe och semestra kanske! :) Annars bara hänga, festa, mysa och allt sånt!
hur länge har ni varit kompisar? 1 ½ år! :)
har hon svikit dig någon gång? Nej!
har ni pratat i telefonen någon gång? Jaaa, såklart.
kommer ni vara kompisar om 10 år? Det tror och hoppas jag!
älskar du henne? oooh ja. 
och sist, vad heter din bästa vän? Chrissie Carlsson.
 

Av Samira - 25 oktober 2011 22:02

Ganska bra vecka det här tror jag.
Imorgon vid 1 så ska jag och jessica gå på esteternas konsert, samtidigt som
skolan får gå :) hihihi. älskar att vara estetjävel, får ju gå gratis på alla konserter nu. :D <3
Det ska bli myys. Direkt efter det ska jag sätta mig i skolbänken, och räkna lite häärlig, underbar matte. Yey.
Direkt efter deet så blir det ett kvällspass på Amazon, där Idde Schultz och Anna Stadling gästar lilla scenen.
Välkomna!
 
Sen på Torsdag så är det ganska lugnt, förutom en fika med Marcus B i Flen vid 15-tiden :)
Saknat den pojken! Så det ska bli väldans trevligt. Seen kör på kvällen, och sjunga & tralla lite.  
Lite plugg på förmiddagen blir det nog också.
Seen på Fredag så blir det skolan, sen ett simpass direkt efter det! (Nu skiter jag i ifall tatueringen har läkt helt eller ej än, Jag vill simma!) Sedan hem och plugga Naturkunskap B, skicka in en insändningsuppgift, göra närvaroprovet, göra ett delprov på 3 timmar, samt skicka in en laboration som jag är 3 veckor sen med.
Och sen på kvällen är det PAAARTYYYY! :D Dock ett ganska ledsamt party. Antagligen det sista partyt jag kommer få på ett tag tillsammans med Jojjs.... :( <3 och Richard med, för den delen!
Usch, vad jag kommer sakna er. Jävla nollåttor. Y
Lördagen blir det antingen Värdshuset här i köpingen, eller en lugn Tv-kväll med Marcus A maybe :)
Inte bestämt ännu! Söndagen har jag ingen aaning om vad som händer...

Jag, mamma & syrran funderar förresten starkt på att skita i allt vad julklappar och julmat heter i år,
och dra till typ Turkiet i en vecka eller nåt istället. Har ju faktiskt några tusenlappar sparat...
Vi får se vad som händer. :)

Nu blire duschen!


PUUUUUUUSSPUSS! :* <3

Av Samira - 24 oktober 2011 20:02

Höhö, mamma, pappa, här kommer min önskelista för födelsedagen & jul ;) (a)
Igen. Inte för att ni behöver köpa något. Räcker med att ni älskar mig. :D Y
Men ifall ni absoluuut skulle vilja köpa något, så.. (a)


Pengar
Mikrovågsugn, svart
Stekpannor, teflon & gjutjärn
Kökshanddukar
Badrumshanddukar
Kalender från The Body Shop (Den för 1200:-)
Presentkort på Grappa
Presentkort på IKEA
Presentkort på Cervera
Presentkort på Dimoda
Presentkort på Veromoda
Massage
Simkort i Flens simhall
Sänglakan-set
Kalender för nästa år
Pianostol
Dammsugare

Utan inbördes ordning, haha ;)
Dom som är fet-markerade är dock mest intressanta :)

Höhö.

 

PUUUUSS! :* <3



Av Samira - 20 oktober 2011 16:27

Jag vet inte riktigt, men det senaste året typ,
så har jag haft jäävligt svårt för människor...
Jag blir lättare arg, ledsen och frustrerad på människor.
Speciellt människor som inte förstår mig, eller uppfattar mig på
ett helt felaktigt sätt, och Antar och drar egna slutsatser,
utan att egentligen känna mig. Grymt irriterande...
Men detta har haft både sina för, och nackdelar tror jag.
Jag har börjat visa mina riktiga känslor mer,
och visar mig mer aggresiv och ilsken och kapabel till att vara ledsen,
än vad jag gjorde förut.
Och det är väl lite tråkigt för dom människor som bara uppfattat mig
som "Happyface-Samira" förut, men för mig är det rätt skönt faktiskt.
Visst, jag saknar också Happyface-Samira, som alltid gick runt och var glad utåt,
fast hon kanske inte var det i hjärtat,
men det var ändå skönare att "trycka bort" smärtan och ledsamheterna på något sätt, och låtsas som att dom inte fanns där.
Svårt att förklara...
Innan så har jag Alltid försökt se positivt på Allting, precis allting,
men nu börjar väl verkligheten komma ikapp mig, antar jag....
Människor är inte dom man tror att dom är,
dom är inte så lojala, varma & fina som man tror och man kan definitivt inte alltid lita på dom som man Aldrig trodde skulle kunna hugga en i ryggen.


Någonstans på vägen tappade jag bort mig själv.
Någonstans mellan dåliga kärleks-förhållanden, knagglig ekonomi,
brist på äkta vänner, allmänt tristess och problem med mig själv tappade jag bort mig. Typiskt.

Jaja, nu ska jag iaf strax iväg o träffa min <(")kompis,
feett länge sen! Det ska bli kul. :)

Och imorgon ska jag jobba i baren på Brasserie Le Grand, kul sataan! :D

Resten av helgen blir lugn lugn luuugn! Trist. Men nödvändigt.
Jag är så jäävla pank nu...
Fick massa räkningar på posten idag, från facket osv...
Bensinen är snart slut... Smöret är slut... Ooch på Tisdag får jag bara 2000:- ,
för en konsert Jag hade med "De 3 Essen" i September...
Och det ska man klara sig på i en månad. (Y)
Sen nästa månad får jag bara 1300 spänn, från CSN :S Enda inkomsten liksom,
Hur gick det till? Att vara student suger.

Crazy world we're living in.



 

It took all the strength I had but I crawled up on my feet again.

Av Samira - 5 oktober 2011 17:27

Aah, näe.. Inte direkt.

Dock så gör jag faktiskt någon laboration med potatis-stavar just nu.
Jag förstår iinte mycket av det,
men det ska alltså ha något att göra med osmos, diffusionen genom ett semipermeabelt membran.
Laborationen tar 4 timmar och jag måste vaarje halvtimme kolla potatis-stavarna, mäta dom på längden och bredden och se vilka som fortfarande flyter eller inte.
Snacka om att man känner sig dum när man står där i köket och klämmer på och mäter 6 stycken jävla potatis-stavar varje halvtimme. Tänk om nån skulle se en, liksom... Ajja, det finns väl värre saker i världen. :)

Mitt under mitt laborations-arbete så ringer det på dörren!
Åh vad spännande!
Där på andra sidan står två små barn, den ena med en Jätte-ryggsäck på ryggen.
Självklart måste man öppna.
Ooch jag lyckas köpa på mig en burk med Kola-blandning, för 50 spänn..
Allt för att stödja Flens hockeyförening, tror jag det var.
Hur som helst så är jag ju typ 50 kolor rikare också ;)

Jag skulle egentligen åkt till Flen och pluggat matte idag,
men när jag vaknade imorrse så mådde jag iinte alright.
Huvudvärken var grym, halsen börjar göra ondare och näsan var täpptare än täppt!
Fast sen började den rinna istället, när jag ställde mig upp. Äckligt..
Det är klurigt det där med förkylningar, de kan verkligen hålla i sig braa länge..
Nej, nu ska jag sluta whina, gå och ta en smärtstillande för fot-värken och sen
gå och mäta dom där jävla potatis-stavarna en sista gång.



Even if it ain't all it seems
I got a pocketful of dreams
I'm going to make it by any means
I got a pocketful of dreams.

Så det så.
Ni som tvivlar på mig, I'll show yoou!
Jag ska klara av och genomföra det jag tar mig för.
Så jävla trött på negativa, klagande människor nu.
Svårt o bara vara på Min sida, för en gångs skull.
Tack på förhand. ;)

 


Peace!


Ovido - Quiz & Flashcards