sparkliing

Alla inlägg under februari 2011

Av Samira - 25 februari 2011 12:52

Nu var det ett bra tag sen jag skrev sist.
Jag har inte mått så bra på sistonde..
Varken fysiskt eller psykist.
Dessutom är jag just nu i ett väldigt känsligt skede av mitt liv.
Det händer mycket, både på jobb och kärleksfronten,
Gammelmorfar gick bort häromdagen,
jag har mycket tankar och planer i huvet.
Så jag ber er att ta hänsyn till det.
Jag är otroligt sårbar, känslig och bräcklig just nu.

Känner mig helt nere också.
Inte på humör för nånting.
Kan givetvis bero på att jag har varit sjuk i ett par veckor nu,
men det känns som om det är något annat också..
Jag stör mig på saker heela tiden osv.


Är jag verkligen redo för detta?
Kan jag ta det här steget med dig?

Jag önskar jag hade svaret i mina händer.
Men det har jag inte.


Ikväll ska jag iallafall försöka jobba lite på Amazon.
Lönedag idag.. ouff.. mycket folk..

Själv har man inte fått en krona. Det blev fel på försäkringskasse-grejen
så min ersättning därifrån blir åtminstonde 3 veckor försenad.
Yeey. Jag som har verkstadskostnader och grejer, och måste tanka bilen.
)%=uf("¤n%"=!"¤( . typ.


Peace.


Puuuuss :* <3

Av Samira - 10 februari 2011 22:48

Samira Linnéa Brandt är bitter idag.

ÅRETS SÄMSTA DAG, helt utan tvekan! Vaknade upp med Stress-eksem i fejset, Stått 6 timmar i sträck ute i snöstorm och försökt värva oförskämda, elaka människor. Missat träningen pågrund av snöhelvetet som gör att man måste köra i 50 km/h. Växellådan på bilen pajade när jag kom fram till Malmköping. Fick GÅ hem från verkstan, som om jag inte var frusen nog.. Har skottat hela garage-uppfarten för att ställa mammas bil där, eftersom dom inte kan ploga på våran vanliga parkering
för alla bilarna. Mm, plus att katten har damp och river ner gardiner och stökar till.

Imorgon ska jag jobba dubbelpass.
Först 10.30 - 17.00, stå ute på gatan och värva folk i Etuna.
Sedan 18.00 - 02.30, Bartender på Amazon.
Yäää. Börja tagga.

Dagen i bilder.

  
  
  
    


Jao, sängen nu.
Så jävla trött på allt. :)

Peace.


Av Samira - 9 februari 2011 21:26

Samira Linnéa Brandt, så jävla trött tjej just nu! :)


Idag vare jobb (Greenpeace) i numera vanlig ordning,
10.30 till 17.30, sen köra rally hem till Malmköping,
märka att soppa-mätarn står på MER än Slut liksom,
och det kan ju inte vara bra. Tankar snabbt som fan för
de 200 spänn jag hade kvar, körde rally till kören. Sjöng.
Nu är jag hemma.


Personligt schema till mig själv inför de kommande dagarna:


Torsdag
06.30 - Vakna och kliva upp.
09.00 - 09.40 - Möte med caféägarna inför sommarjobbet.
09.40 - 10.15 - Åka till Eskilstuna, hitta parkeringsplats och parkera.
10.15 - Gå in till stan.
10.30 - 17.30 - Jobba. (Greenpeace.)
17.30 - 17.45 - Gå till bilen.
17.45 - 18.15 - Åka hem.
18.15 - 19.00 Äta macka och byta om.
19.00 - 20.00 - Träna.
20.10 - 20.40 - Duscha.
20.40 och framåt, sova.


Fredag
07.00 - Vakna och kliva upp.
09.00 - Öva stämmor med Sofia i församlingshemmet.
09.40 - 10.15 - Åka till Eskilstuna, hitta parkeringsplats och parkera.
10.15 - Gå in till stan.
10.30 - 17.00 - Jobba. (Greenpeace.)
17.00 - 17.15 - Gå till bilen.
17.15 - 18.00 - Hinna åka till Flen..
18.00 - 02.30 - Jobba på Amazon. (Streaplers för er som vill komma)
02.45 - 03.00 - Åka hem.
03.30 - 09.00 - Sova. (5,5 timmar. :()

Lördag
09.00 - Vakna och kliva upp.
11.00/11.30 - Öva solo och De 3 ESSen-låt i Dunker.
12.00 - 15.00 Öva med kören och solon.
15.00 - 16.00 - Musikcafé.
16.20 - 16.30 - ÅKA HEM.
16.30 och framåt, umgås med Poppe.
(Han lär typ få sitta och titta på när jag sover, men ändå :) :D)


Söndag.
Sova, äta, och sen träna.



Egentligen är det meningen att jag ska hinna
baka 2 grejer till Musikcafét på Lördag också..
Men det fiinns liksom ingen tid för det...
Såå, jag ska handla istället, Kaffe, Te, Mjölk, Dukar & Servetter.
När jag ska hinna det vet jag inte heller, men det löser sig väl..



Äta & Sova får jag göra på Söndag, haha :)



Näe, nu är det massa mycket grus i ögonen,
John Blund knackar ihärdigt som faan på ögonlocken!



PUSSPUSS PÅ ER! :* <3



Av Samira - 6 februari 2011 22:09

Imorgon är det första riktiga arbetsdagen
ute på gatorna, för Greenpeace.
Jag längtar. Hoppas att jag kan få folk att tänka om,
och stödja oss. Det behövs.

              


Tack för mig.

Greenpeace genom Samira. 
  

Av Samira - 2 februari 2011 13:45

Hej bejbs. :)
Sitter och sjunger på "Kärleksvisan"  som jag ska sjunga på musikcaféet nu
den 12e februari. Yes yes.
Ki-box pass igår, grymt värt & roligt som vanligt.
Fattar inte varför dom inte fixar ett sånt pass i malmköping också..
så jävla bäst! Skulle vilja ha ett 75-minuters boxningspass VARJE DAG istället
för bara varje tisdag. mm, såatte.

Ikväll är det kör, la la laa :) trevlans.
Imorgon är det utbildning i Eskilstuna hela dagen,
09.30 - 17.30, samma på Fredag. :)
för hörrni, jag har ju fått jobb! Hur awesome är inte det?
Tjänsten är på 75%, vilket är helt jävla underbart.
Har en prov-vecka nästa vecka bara,
vilket innebär att jag måste värva minst 2 personer om Dagen,
så kom till Kungsgatan i Etuna (Fristadstorget typ liksom) nästa vecka och hjälp mig hörrni ;D :D Vore asschysst. :) Ni behöver bara skänka 50 kronor eller mer
till Greenpeace. Är det inte värt det? Tänk efter hörrni.
Skippa den där fikan på stan, eller EN öl/cider på krogen,
och hjälp framtiden och era framtida barn, barnbarn och barnbarnsbarn istället.
Yää!
Nurå? Just ja! Snart ska vi boka flygbiljetter till Magaluf. :)
Drar den 31 Juli till den 7e Augusti. Gaanska så awesome. <3

Imorrn kväll äre träning också. Längtar. Stranden, nu är jag påväg!
7 kg har jag gått ner på ett år. :) fan så bra det känns! Och så ska det fortsätta!
har typ 5 kg kvar till min målvikt ;P :)

vi hörs.
Peace!

         

PUUUUUUUUUUUUUUSS! :* <3

Ovido - Quiz & Flashcards