sparkliing

Alla inlägg under juni 2010

Av Samira - 30 juni 2010 19:07

ja, det var dåligt av mig.

att ha en blogg men nästan aldrig skriva i den.

Vad är jag för en hycklare! pfft.

Bättring.


Alltså, det har ju hänt rätt mycket sen sist jag skrev, fast ändå inte.

man vill ju inte skriva om allt liksom.


midsommar spenderade jag iallafall i mitt älskade paradis, hälsingland.

träffade fredrik rätt mycket, som jag saknat massor,

det var trevligt! :)

Kört fyrhjuling har jag gjort för första gången nu också! kul som fan :D


jaa, jobbar ju på campingen nu... Det går braa, allt är i stort sett som vanligt där :)

Häromdagen jobbade jag 11,5 timmar. Hade stängning.. Kom hem vid 11 på kvällen,

och så hade jag öppning vid 8 dagen efter. Segt! Men kul. Kul att man får så mycket ansvar redan. :) Känns riktigt bra faktiskt...

Kommer ju dock inte hinna med så mycket annat i sommar, eftersom jag fick heltid där.. Så det är ju lite trist.

Sen den 25e September så börjar jag jobba på Amazon igen, det ska bli nice! :)

Är ju faktiskt utbildad bartender nu.

Ska försöka hålla igång lite med det hemma i sommar :P


Men, ska försöka komma iväg till Magaluf igen också i ett par veckor precis innan jag börjar på Amazon... Det ska nog gå! :) ^^



Är Kattvakt åt Jessicas katt Tusse nu också, medans dom är i Cypern...

Tusse är ju min katts bror. :D Lite kul. Dom kommer rätt bra överens...

Fast han är rätt jobbig :P Pratar och jamar maaaassor ^^ Och försöker smita ut hela tiden... Och lär Twix en massa dumma hyss som att röja i garderoben och grejer också.. Hon som slutat med det nu :P ^^ Jaja, så kan det vara. :D



PÅ FREDAG SKA JAG SE ECLIPSE PÅ BIO! <3

Jag & Becka ska gå o se den :) Wiiie, längtar som fan!



nej nu orkar jag inte skriva mer. :)



Take care! Tjingeling!


PUSSPUUUUSS! :* <3



Av Samira - 10 juni 2010 23:12

okej, såhär äre.

Jag har ju alltså varit i Magaluf i 3 veckor nu,

och är nu färdigutbildad Bartender, med flair/speed pouring samt

5stjärnig klassisk cocktail kunskap.

SÅ JÄVLA UNDERBART! Fick MVG på alla 3 proven, kändes jävligt nice faktiskt :)

Är lite smått stolt över mig själv (a) Ville detta så mycket, så jag var så sjuukt nervös innan vi fick veta resultaten!

Iallafall, jag är hemma nu över sommaren, men i slutet av Augusti/början av September så planerar Jag & Malin att åka tillbaka, OCH vi vill ha med er!!

(Jag räknar redan stenhårt med att Jessica följer med mig ;)<3)

Får jag något jobb där så stannar jag nog fram till Jul ungefär =)


Imorgon ska jag fortsätta packa upp och städa och hålla på,

det tar typ en evighet. Fattar inte hur jag kunde få med mig så mycket grejer, haha. :) Sen på Lördag ska jag på Beckas student, och sen på Söndag ska jag sova hos Jessica för att hjälpa henne börja flytta på Måndag :) :D


Oh, börjar få fett med ångest nu!

Funderar STARKT på att åka till bolaget imorgon och köpa hem lite sprit

som behövs till spritbatteriet... Vill ju sätta igång nu vafan.. :)

Visst, det kanske blir lite dyrt... Men när kompisarna blivit lagom fulla, så

kan jag kanske försöka börja ta betalt för drinkarna ;) Hahaha, nejdå :)

Tycker bara det här är så sjukt kul!!!


Det finns hur som helst inga ord för att kunna beskriva min resa till Magaluf.

Underbart, fantastiskt & makalöst är inte ord nog.

Så, följ med i höst så får ni se själva ;) :)



Nu ska jag fanemej sova.


Just det, kan det inte bli midsommar snart? :)

Hälsingland! <3




PUSSPUSSPUUUUSS! :* <3


Av Samira - 2 juni 2010 16:55

Jahaja..... Det var det det. Nu har vi gått våran sista timme i barskolan på Magaluf, sommaren 2010. FETT SORGLIGT! :'( Började gråta. Så typiskt mig, haha. Det är ju för jävla härliga och underbara lärare och elever...

Igår på teorilektionen så började min huvudlärare, Anders, och hans lärling Peter att kasta is på mig, och sen kastade jag tillbaka, Då drar dom ut mig till vattenslangen och sprutar ner precis Hela mig, från topp till tå.

Jag ger såklart igen, men bara pyttelite! Stänkte typ 5 droppar vatten på Anders sen, och då häller han sur, gammal äcklig ananasjuice i mitt HÅR, OCH drar ut mig till vattenslangen igen. Great. Inte för att jag kunde bli blötare än jag redan var, men. Snacka om att folk tittade konstigt på mig när jag med plaskande steg gick hem sen... Haha :D ^^


Idag har det som sagt varit Sista dagen här, och Imorgon bitti vid 10 börjar vi med vårat första prov, det teoretiska.

Sen har vi det praktiska provet, och sist Flair/Free poor/Drink-provet.


Sen på Fredag är det dags för DRINKTÄVLINGEN, wohooo!

Man får göra precis Vad som helst, tillochmed servera sin drink i en gummistövel om man vill det liksom. Vi kommer ha 12 domare framför oss, sen Publikdomare som består av Turister, Bartenders här i Magaluf och lärare. Nervös? Inte då.

Håller bara på o kissa på mig.

Senare på Fredag-kvällen är det avskedsmiddag med lärarna, då går vi All in!


Dock får jag egentligen inte dricka på en vecka nu, då jag äter antibiotika.

Citromax. ALLA har varit eller är sjuka. Helt galet. ^^

Men jag pratade med läkaren idag, och jag får dricka Lite i helgen (a)



Nu ska jag hem och plugga som Fan, inför alla proven imorgon,

sen äta lite middag, sen göra en hyffsat tidig kväll och hoppas på det bästa inför morgondagen. Håll tummarna för mig!



Just det, Anders skrev ett personligt litet "farväl-meddelande" på Allas armar idag under lektionen. På mig skrev han "Jag gillar inte att tänka"

Hm. Uppenbarligen så har dom fått intrycket här nere också av att jag har lite blondin i mig. Undra varför.

Haha ;D


Haft en helt underbar tid här hittills, men än är det inte över :)


Längtar hem, Vi ses snart igen allihopa!



PUSSPUSS! :* <3




Ovido - Quiz & Flashcards