sparkliing

Direktlänk till inlägg 15 november 2010

förlorad helg.

Av Samira - 15 november 2010 22:15

ohhh, så grymt frustrerande!
I helgen var det Magaluf reunion kryssning, som jag taggat som faaaan inför!
Lyckades dessutom få med mig Malin på resan.
Har känt mig lite halv-risig hela veckan innan,
men kämpat emot det och verkligen vägrat att bli sjuk.
Och så fort vi sätter foten på båten och börjar ta våran första cider så känner jag det. helvete. inte nu.
Började må illa, få lite huvudvärk och känna mig allmänt seg.
Sen blev det inte bättre av att det gungade som faan på den där båten.
Försökte iallafall kämpa och hålla mig uppe, och tog tillochmed ett glas vitt
till maten. meen, vid halv 11 mådde jag skit och vi fick gå och lägga oss, haha.
Vi tänkte att äh, det är säkert övergående, och vi har ju imorgon
på oss att ösa istället! Men icke sa nicke. Försökte verkligen. Tog tabletter, vi gjorde oss iordning och tog varsin cider. Gick ner till baren och tog oss en smirnoff.
Och jag försökte verkligen. Kämpade verkligen. Men vid halv 11 ungefär gick det inte mer. Fick springa upp och krama porslinsguden. Och vid 11 så låg man i sängen igen och sov, ända tills vi kom fram till Sthlm igen på Söndag-morgonen.
Kul helg. Tycker så jäävla synd om Malin som följde med mig!
Har så sjukt dåligt samvete! Förlåt Malin!! :'( <3


Skulle dessutom börjat mitt deltids-vikariat i skolan idag,
men det sket sig ju också. pinsamt.


Så nu äre bara till o försöka kurera sig snabbt som attan,
så att man kan get back in the game igen liksom.

Hur vet jag om jag har influensa?

Om du får mycket plötsliga symptom som:

  • Huvudvärk.
  • Svår torrhosta.
  • Feber omkring 38-40 grader.
  • Ömmande muskler och leder samt bröstsmärtor.
  • Dålig aptit.
  • Trötthet och svaghet.
  • Rinnande näsa och ont i halsen.
  • Frossa och frysningar.
  • Orolig mage, antingen kräkningar eller diarré.


    Svår huvudvärk, Ja.
    Svår torrhosta, Nej.
    Feber, Vet ej, tappat bort min termometer.
    Ömmande muskler, leder och bröstsmärtor, somfan.
    Samt grymt svåra ryggsmärtor.
    Dålig aptit, Ja.
    Trötthet & Svaghet, Ja.
    Rinnande näsa och ont i halsen, Nej.
    Låter bara som en kråka, men har ju inte ont.
    Frossa och frysningar, Ja.
    Orolig mage & kräkningar, Ja.
    eller asså, jag är ju konstant illamående men har
    bara spytt två gånger.
    Diarré, Nej.


    Vad tror ni? Äre influensa, eller nåt annat liknande?



    PUUUSS. :* <3
    Eller ah, vi skippar det, så ni inte blir smittade, haha :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Samira - 7 augusti 2012 01:04


Happy girl! Bästa tiden i mitt liv på väldigt länge, och det är jag sjukt tacksam för!Fina vänner, bra jobb, schysst lägenhet, men det bäästaste av allt, världens finaste pojkvän! <3      Ikväll har varit en mycket bra kväll,middag och vin med min...

Av Samira - 13 februari 2012 19:34


Shiit, var ett bra tag sen jag bloggade sist nu! :) Ganska mycket har hänt, men samtidigt ganska lite. Trivs som faan på Le grand, älskar kollegorna och älskar draget i baren!Varit där i 4 månader redan, känns toppeeen :) I kärleksväg har det inte hä...

Av Samira - 16 januari 2012 17:57


Skit också...Ett ögonblick av ångest.Jag måste göra något med mitt liv.Jag vill inte leva i ovisshet hur länge som helst, det går liksom inte. Jag får panik av alla dessa tusen olika grejer jaghåller på med till och från. Jobb, plugg, extrajobb, inge...

Av Samira - 29 december 2011 22:37

Så mycket att berätta om men så lite tid! Haha :) Först kan jag berätta allt jag fick i Julklapp, vilket var helt SJUKT mycket saker. Fattar det fortfarande inte. Massor, var det. Bortskämd? Ja. PianostolKnivarHanddukarBäddlakan-setVanliga lakanDusch...

Av Samira - 19 december 2011 15:05


Det känns som om någon slagit ner mig med ett järnrör,spottat på mig, rest mig upp igen för att sen slå ner mig igen och börja sparka på mig.Ungefär så, känns det.Helgen som skulle bli så himla bra blev totalt, helt, jävla värdelös, och ännu sämre än...

Ovido - Quiz & Flashcards