sparkliing

Alla inlägg den 1 mars 2010

Av Samira - 1 mars 2010 22:27

Eskilstuna Kuriren, Måndag Kväll.


På väg 55 vid Malmköping inträffade en singelolycka vid 19.30 då en bil voltade av vägen vid Grinda. De tre personerna i bilen klarade sig dock utan några allvarliga skador.



Ahaaa, det var Därför jag blev omkörd av två ambulanser och mötte två polisbilar! Skönt att allt gick bra.

Man blir ju alltid lite extra orolig sådär när man blir omkörd av

nån ambulans som är påväg åt samma håll som man själv ska till.

(Känner man personen i fråga? Mår personen/personerna bra? Vad har hänt? Jag vill hjälpa till!) och typ, såna saker tänker man ju. iallafall jag.


Men, nu vet jag att allt är lugnt så nu kan jag lägga mig i sängen

och slappna av och njuta av en bra första praktik-dag! :)

Av Samira - 1 mars 2010 21:46

Nu är ni allt lite nyfikna vaa? ;)

På hur min första dag som bartender var?

Kanske inte. Men jag berättar ändå. :P Haha.


Den gick bra.

Klar!

Typ, iallafall. Det är ju liksom Måndag idag, så det var ju inte Jättemycket o göra. :D ^^ Jag fick typ hälla upp Öl och Vin och lära mig kassan lite och sånt ^^

Sen pratade vi mest om all alkohol. :P Jag är heelt snurrig i huvet,

minns inte Hälften vi pratade om! Haha :P

Typ, skillnaden på whiskey och bourbon och såna saker, gaah ^^

Men jag har lärt mig recept på TVÅ nya drinkar! :D

Så be mig om en Cosmo eller en Rosa panter så kan jag göra! :D Haha ^^

Jag är så glad, ser så mycket fram emot detta!

Kan inte bärga mig tills jag Kan allting o kan alla drinkar o verkligen

kommer in i det på riktigt! ooooowh! ^^ <3 :D


På vägen hem fick jag stanna längs vägen TVÅ gånger för att släppa fram

ambulanser som kom i ilfart bakom mig.

fatta vad duktig man måste vara på att köra bil när man kör sådär fort på vintern på en halkig väg, liksom. Vi andra låg i 70 liksom. Yeah.


Nu ska jag kolla på film och mysa. :)



See ya later!



JUST JA!
Jag ska få låna Therese 42'' platt-Tv,

för hon behöver den visst inte där uppe i Norrland :O :D

Jessica o Maggan frågade mig,

Gissa om jag blev Glad och Chockad!

Ska hämta den på Lördag :) Fy vad skojsigt!!!! :D





PUUSSPUUUUSS! :* <3



Av Samira - 1 mars 2010 09:54

Har varit en total-hektisk helg.

Är heelt utmattad, både psykiskt och fysiskt.

Mycket har hänt och det är svårt att gå mot strömmen och försöka

få fram vad man tycker och tänker för människor som inte tänker likadant.

Dessutom saknar jag mina vinterskor. :(
Dom jag måste ha nu läcker ju igenom och är inte särskilt varma!

Är bara o hoppas på att vintern slutar skapligt snart :P

Jag längtar såå himla mycket till de där 3 veckorna i Spanien!
Ååååh vad jag längtar till den 16e maj! Skynda skynda!


Mitt huvud känns helt tomt just nu. Är helt blankt, liksom!
Vet inte vad jag ska tänka på, eller inte tänka på.


I eftermiddag/kväll ska jag iallafall åka till Eskilstuna för

min första praktik-dag på Restaurang Grappa. :)

Får hoppas att det går någorlunda bra och att jag återfår

Mig själv och min hjärna tills halv 4 idag :P ^^ Hehe.



Till frukost blev det Tårta och Te. Yeah. Modig kombo, I know! ;)




Jag skriver och berättar hur det gick, senare ikväll :)



PUSSPUUSS! :* <3

Ovido - Quiz & Flashcards