sparkliing

Direktlänk till inlägg 7 april 2010

en-inte-så-bra-dag.

Av Samira - 7 april 2010 22:35

helt enkelt.


åh, vad jag är trött på ordet "naiv".

Är frustrerande att det ska misstas för nyfikenhet och spontanitet.

Jag kan förstå folk som vill planera allt,

fast ändå inte, för jag ser det som så att man blir ju så mycket gladare

om saker och ting går som man vill, när man inte har planerat det.

Utan, det bara händer. Förstår ni hur jag tänker?

Min livsfilosofi är att man ska ta en dag i taget, och leva i nuet.

Inte i framtiden eller i det förflutna.

Det tjänar ingenting till, för det blir ändå som det blir och det som har varit

har ändå varit.

Så snälla, sluta säg att jag är naiv.

Man kan inte tänka på precis allt och planera varenda grej,

för då blir man helt kokko i huvet och kan ändå inte njuta av nånting sen.



Idag hade jag tänkt prata med Mikaela på Grappa,

om min praktik. Jag har ju trots allt praktiserat i 6 veckor nu,

så min tanke var idag att prata med henne om eventuellt extrajobb utöver praktiken, typ. Meen idag lyckades jag ha sönder ett till glas, Rakt framför Mikaela dessutom, så jag dissade tanken om att diskutera extrajobb med henne ganska snabbt, haha.



Men! En braig sak! Det är att jag åker till Spanien om bara 38 dagar! :)

Fattar ni!? 38 dagar! Helt sicko!! :D

Jag åker den 16e Maj, och den 15e Maj fyller min älskade papi år,

så jag har bokat bord på Grappa till oss då, hihi :) <3

Det var faktiskt Två braiga saker!
Inte illa pinkat, om jag får säga det själv.



Ånej, nu håller min katt på att få damp. Soom vanligt när jag kommer hem.

Ska skälla lite på henne, sen lägga mig o kolla på alla Halv 8 hos mig avsnitt som jag har missat i veckan. Och kanske äta en chokladboll eller två.



Godnatt, mates.




PUSSPUSSPUUUUUSS! :* <3


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Samira - 7 augusti 2012 01:04


Happy girl! Bästa tiden i mitt liv på väldigt länge, och det är jag sjukt tacksam för!Fina vänner, bra jobb, schysst lägenhet, men det bäästaste av allt, världens finaste pojkvän! <3      Ikväll har varit en mycket bra kväll,middag och vin med min...

Av Samira - 13 februari 2012 19:34


Shiit, var ett bra tag sen jag bloggade sist nu! :) Ganska mycket har hänt, men samtidigt ganska lite. Trivs som faan på Le grand, älskar kollegorna och älskar draget i baren!Varit där i 4 månader redan, känns toppeeen :) I kärleksväg har det inte hä...

Av Samira - 16 januari 2012 17:57


Skit också...Ett ögonblick av ångest.Jag måste göra något med mitt liv.Jag vill inte leva i ovisshet hur länge som helst, det går liksom inte. Jag får panik av alla dessa tusen olika grejer jaghåller på med till och från. Jobb, plugg, extrajobb, inge...

Av Samira - 29 december 2011 22:37

Så mycket att berätta om men så lite tid! Haha :) Först kan jag berätta allt jag fick i Julklapp, vilket var helt SJUKT mycket saker. Fattar det fortfarande inte. Massor, var det. Bortskämd? Ja. PianostolKnivarHanddukarBäddlakan-setVanliga lakanDusch...

Av Samira - 19 december 2011 15:05


Det känns som om någon slagit ner mig med ett järnrör,spottat på mig, rest mig upp igen för att sen slå ner mig igen och börja sparka på mig.Ungefär så, känns det.Helgen som skulle bli så himla bra blev totalt, helt, jävla värdelös, och ännu sämre än...

Ovido - Quiz & Flashcards