sparkliing

Direktlänk till inlägg 10 mars 2011

Jag. Orkar. Inte.

Av Samira - 10 mars 2011 12:19

Jag oorkar bara inte längre.
Jag orkar inte ordna allt åt allt och alla.
Tänk lite själva för tusan.
Från och med nu tänker jag börja bli bättre på o säga Nej.
Ni kan boka resa själva, det fixar ni. Ni behöver inte mig för det.
Ni kan leta upp folk på facebook själva, believe me, you can do it.
Ni kan ta er till ställen själva utan att jag skjutsar överallt, det Går.
Ni kan jobba på lika bra på jobbet Utan mig, utan min "Energi",
det är bara o ger er faan på det.

Jag tror mamma har rätt, även om jag har svårt att fatta att
man kan "Gå in i väggen" vid såhär ung ålder redan.
Men hon har rätt.
Jag orkar inte ha 3 jobb redan, både veckor och helger,
och samtidigt försöka hinna med träning, körövningar, familj,
kompisar, fel på bilen, skjutsa överallt, hjälpa till, förlora
världens bästa Gammelmorfar och en massa jävla skit. Inte samtidigt!
Jag orkar inte mer. Okej?

Detta är absolut inte för att vara taskig mot nån,
men jag behöver bara vara för mig själv ett tag nu.
Min hälsa får komma före för en gångs skull.
Bara för en stund. Fokusera på mig själv.

Pågrund av den här kraftansträngninge nu så fick jag om möjligt
ännu mer huvudvärk, och illamåendet blir starkare och starkare
ju längre jag sitter ner.
Fan vad töntig jag är, sitter och tycker synd om mig själv...

Jaja, nu har jag iallafall fått skriva av mig lite.
Jag mår inte så bra just nu.
Ni som respekterar det, och förstår det, Ni är mina riktiga
vänner. <3 och jag vet redan vilka ni är. <3 Ni andra,
er har jag inget mer att säga.


Peace

 
 
Ingen bild

Jalle

10 mars 2011 12:52

Hej vännen min
Du har helt rätt, du måste tänka på dig själv också, dina riktiga vänner kommer inte att tycka mindre om dig för det, de kommer att finnas där för ändå.
Stå på dig och tänk mera på dig själv, för om du ej mår bra så orkar du inte finnas till där för någon.
Kram
din vän Jalle

 
Ingen bild

Jojjs

10 mars 2011 15:37

<3

 
Ingen bild

Mickis

10 mars 2011 17:16

Du är allting annat än töntig hjärtat, hoppas du vet det! Jag vill bara säga att jag tycker verkligen att du är en OTROLIG person som har orkat med så många jobb, inte kunnat vara mycket med vänner, familj träningar , kören alltså sånt som får dig att må bra. jag tycker du gör helt rätt i att säga ifrån, för hur fantastisk du än är som person så orkar man inte hur mycket som helst, man kan inte alltid "hjälpa" andra.
Och jag vill bara säga att jag finns här när du känner att det känns ok / när du inte vill vara själv längre. jag älskar dig mitt lilla smultronbär! Finns här nu och för alltid du är en så jävla fin tjej <3<3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Samira - 7 augusti 2012 01:04


Happy girl! Bästa tiden i mitt liv på väldigt länge, och det är jag sjukt tacksam för!Fina vänner, bra jobb, schysst lägenhet, men det bäästaste av allt, världens finaste pojkvän! <3      Ikväll har varit en mycket bra kväll,middag och vin med min...

Av Samira - 13 februari 2012 19:34


Shiit, var ett bra tag sen jag bloggade sist nu! :) Ganska mycket har hänt, men samtidigt ganska lite. Trivs som faan på Le grand, älskar kollegorna och älskar draget i baren!Varit där i 4 månader redan, känns toppeeen :) I kärleksväg har det inte hä...

Av Samira - 16 januari 2012 17:57


Skit också...Ett ögonblick av ångest.Jag måste göra något med mitt liv.Jag vill inte leva i ovisshet hur länge som helst, det går liksom inte. Jag får panik av alla dessa tusen olika grejer jaghåller på med till och från. Jobb, plugg, extrajobb, inge...

Av Samira - 29 december 2011 22:37

Så mycket att berätta om men så lite tid! Haha :) Först kan jag berätta allt jag fick i Julklapp, vilket var helt SJUKT mycket saker. Fattar det fortfarande inte. Massor, var det. Bortskämd? Ja. PianostolKnivarHanddukarBäddlakan-setVanliga lakanDusch...

Av Samira - 19 december 2011 15:05


Det känns som om någon slagit ner mig med ett järnrör,spottat på mig, rest mig upp igen för att sen slå ner mig igen och börja sparka på mig.Ungefär så, känns det.Helgen som skulle bli så himla bra blev totalt, helt, jävla värdelös, och ännu sämre än...

Ovido - Quiz & Flashcards