sparkliing

Alla inlägg den 2 maj 2011

Av Samira - 2 maj 2011 14:58

Jag sitter här och fäller tårar av enorm lycka och glädje.
Pratade precis med en av grundarna till Volontärindien.se - organisationen.
De har fått min ansökan, granskat den, och jag har blivit antagen.
AHHHHHHHHH! <3 :D <3 :D <3 :D <3 !
Så många blandade känslor. Skräckförtjusning, glädje, rädsla, upprymdhet,
spänning, men mest av allt så blevjag GRYMT kissnödig nu!! Haha ^^
Jag ska boka flygbiljett i slutet av sommaren, sa hon. :)

Detta är det vi främst kommer arbeta med under volontär-vistelsen.

  • Day Care Centers: barn 1-5 år, havande, nyblivna och ammande mammor, tonårsflickor
  • Basundervisning i engelska och matematik
  • Stärka kvinnans ställning och rättigheter
  • Öka hälsomedvetandet
  • Mentalt handikappade barn
  • Renovering / Konstruktion
  • Kompetensutvecklande Workshops
  • Sport och Rekreation


    Hihihi... Fy bubblan vad jag längtar. :')
    Väldigt, väldigt glad tjej.
    Denna bild är tagen från byn Banjara Basti, där vi ska arbeta.



                Dessa bilder är på staden Sikar,
    som ligger 6 km utanför Banjara Basti, och ligger i Rajasthan.



    Åka till Eskilstuna nu och fira lite med mamma. :) <3


PUSSPUSSPUUUSS! :* <3

Ovido - Quiz & Flashcards