sparkliing

Direktlänk till inlägg 19 september 2011

panik...

Av Samira - 19 september 2011 13:17

 

Oh, crap...
En Ekonomi-panikattack börjar krypa sig närmre inpå mig nu...
Fick reda på att jag inte får någon ersättning från CSN för Matte B kursen,
för att den bara är på 50 poäng.
Och Naturkunskap B kursen som är på 100 poäng läser jag bara på halvtid,
så då får jag bara HALVA ersättningen...
Får alltså 1300:- i månaden från CSN, att klara mig på...
Damn it...

Enda anledningen till att jag klarat mig hittils med att kunna gå ut på krogen osv,
är att alkohol har jag massvis hemma, både i ciderform (från mammas 50års fest)
och spritform (massa flaskor som jag haft hemma, är ju bartender liksom.)
Och att jag lyckats få in oss Gratis varenda gång vi varit ute nu..

Men liksom, det är ju så jäävla taskigt.
Jag har lagt ut ca 1000:- på kursmaterial nu, böcker, miniräknare, pennor,
block osv... PLUS att jag bor i Malmköping, och måste åka BIL fram och tillbaka
till Flen varenda jävla dag, förutom Torsdagar.
Får man någon ersättning för det? Neeej.
Medans dom som bor i Flen kan traska till skolan gratis och bra.
Jävligt taskigt.

De menar alltså att man ska klara sig på 1300:- i månaden,
och då klara av bensinkostnaderna, maten på dagarna när man är i skolan,
maten hemma på kvällen, och vanliga vardagsgrejer hemma som tvål, schampo,
kattmat, m.m
För man blir ju tydligen utslängd från arbetslöskassan på arb.förm
när man börjar plugga. Schysst, tack. Så då får man ingen ersättning från försäkringskassan längre.

Och det blir ju lättare att man "skiter" i skolan någon dag,
för att man knappt har någon bensin kvar och inte några pengar att tanka upp för,
och hur bra är det? Då blir man ju aldrig klar... Idiooter.
Staten är så jävla snåla!
Sen lägger dom ner miljarder jävla kronor på att bygga en onödiga jävla massa kullerstenar och skit istället. Fyfan.

Ajja. Nu är det dags o plugga lite, innan lillsyrran kommer hit!


Tjingeling!


Puuuuss :* <3

 
 
Emelie Bäck, Cancerfonden

Emelie Bäck, Cancerfonden

30 september 2011 19:44

Hej!
Nu är det dags för årets upplaga av Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj! Förra året uppmärksammade du Rosa Bandet och kampen mot bröstcancer här på din blogg. Vi hoppas förstås att du vill hjälpa oss i år igen, genom att uppmärksamma kampanjen och uppmuntra din läsare till att också engagera sig. Målet är att alla ska överleva bröstcancer. Hjälp oss att sprida budskapet! Här hittar du material till din blogg och olika sätt att hjälpa till: http://www.cancerfonden.se/sprid-budskapet. Tack!

http://cancerfonden.se/sprid-budskapet

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Samira - 7 augusti 2012 01:04


Happy girl! Bästa tiden i mitt liv på väldigt länge, och det är jag sjukt tacksam för!Fina vänner, bra jobb, schysst lägenhet, men det bäästaste av allt, världens finaste pojkvän! <3      Ikväll har varit en mycket bra kväll,middag och vin med min...

Av Samira - 13 februari 2012 19:34


Shiit, var ett bra tag sen jag bloggade sist nu! :) Ganska mycket har hänt, men samtidigt ganska lite. Trivs som faan på Le grand, älskar kollegorna och älskar draget i baren!Varit där i 4 månader redan, känns toppeeen :) I kärleksväg har det inte hä...

Av Samira - 16 januari 2012 17:57


Skit också...Ett ögonblick av ångest.Jag måste göra något med mitt liv.Jag vill inte leva i ovisshet hur länge som helst, det går liksom inte. Jag får panik av alla dessa tusen olika grejer jaghåller på med till och från. Jobb, plugg, extrajobb, inge...

Av Samira - 29 december 2011 22:37

Så mycket att berätta om men så lite tid! Haha :) Först kan jag berätta allt jag fick i Julklapp, vilket var helt SJUKT mycket saker. Fattar det fortfarande inte. Massor, var det. Bortskämd? Ja. PianostolKnivarHanddukarBäddlakan-setVanliga lakanDusch...

Av Samira - 19 december 2011 15:05


Det känns som om någon slagit ner mig med ett järnrör,spottat på mig, rest mig upp igen för att sen slå ner mig igen och börja sparka på mig.Ungefär så, känns det.Helgen som skulle bli så himla bra blev totalt, helt, jävla värdelös, och ännu sämre än...

Ovido - Quiz & Flashcards